Merförsäljning med säljstödsystem

Är ni ett dynamiskt företag med många bollar i luften – eller är ni en start up som är redo att växa till nya nivåer? Då ska ni satsa på ett CRM-verktyg (Costumer Relation Management) som går att anpassa efter ditt företags behov.

Ett CRM-verktyg är ett säljstödsystem som bidrar till mer försäljning, bättre kundinsikt och en service som är ett steg före. Men vad betyder det här egentligen? Genom att samla in data och siffror från era kundrelationer kommer du snart kunna se din kunds behov betydligt bättre än innan. Dessutom är det bra om ert verktyg samlar informationen på en och samma plats, så att det är enkelt för någon annan att vikariera för ett projekt. Läs mer om alla fördelarna med ett CRM-system på https://www.upsales.com/sv/produkt/merforsaljning/.

Ett av de mest etablerade företagen som levererar en skräddarsydd CRM-lösning är Upsales. De har ett starkt rykte om att vara flexibla och stärks av ett engagerat team. Du kan läsa mer om en av deras samarbertspartners i den här artikeln. Du kan även läsa om deras expansion till Europa och större framtidsvisioner här.

Datadriven merförsäljning?

Ja, merförsäljning kan ske både i den spontana kontakten med kunder. Men framför allt kan man skapa merförsäljning genom att låta ett verktyg analysera din kunds behov. Genom att kategorisera in kunderna och deras beteenden så kommer ett smart CRM-system kunna räkna ut vilka möjliga produkter som din kund skulle kunna tänkas behöva för att komma i mål med sitt befintliga projekt hos er. Oavsett vilken typ av tjänst eller produkt ni erbjuder, finns det alltid långsiktiga och kortsiktiga möjligheter till att öka försäljningen och därmed bidra till företagets expansion.

Ett smart CRM-verktyg kan också kartlägga kunderna och hitta befintliga ”tvillingar” – det vill säga snarlika bolag men som köper olika produkter.

CRM-verktyg kan hjälpa dig med:

  • Merförsäljning
  • Ökad kundförståelse
  • Analys av data

Många frågar sig hur ens företag kommer påverkas av att Amazon lanseras i Sverige. Ska sanningen fram kan man än så länge bara sia. Vet du med dig att ditt företag skulle kunna dra vinst – eller snarare, inte gå i förlust, så är det god tid att du funderar på hur du ska sälja din produkt via Amazon om det är sådant du erbjuder. Här kan du läsa mer.